Web Technologies Department
Frequently Asked Questions
Web Management System
İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde bulunan web sayfalarının ve tüm alt sitelerin kontrolünün yapıldığı Web Yönetim Sistemi, bu sayfaların güncel tutulmaları ve yenilenmelerini hızlandıran, kolaylaştıran, kişilerden bağımsız ve teknik bilgi ihtiyacını en alt seviyeye indiren bir “İçerik Yönetim Sistemi” dir.
Bu sistem aşağıdaki imkanlara olanak verir :
o HTML, Web Editör, FTP vs. gibi kavramlari bilmek zorunda kalınmadan içerik eklenebilir.
o Bölümlerin sayfalarını yapan kişilere bağımlı kalınmadan, user/passwd ikilisini bilen herhangi bir kişi de istenildiğinde sayfalarda ki içeriğe müdahale edebilir.
o Web sayfalarında yer alan bilgilerin doğruluğu ve güncellenmeleri, ilgili birimler tarafından tek elden yapılacağından, aynı bilginin birden fazla alt sitede farklı şekilde yer alması, engellenir.
o Her içeriğin veri tabanından gelmesi, üniversite ana sayfasında yer alacak bazı arama, indeksleme, istatistik vb gibi özelliklerin kullanılmasının sağlar.
Her bölümün web tasarımcısı, sayfalarında bu sistemde kullandıkları modüllerin içeriklerini görüntülemerini sağlayacak bazı “script” ler yerleştirecek. Bu scriptler dışarıdan parametre alabilen ya da önceden customize edilmiş bir şekilde sunulacak.
Bu anlamda her bir tasarımcı, sitesine bu içerikleri istediği stil ve tarzlarda yerleştirebiecek. Bu scriptlerin kullanımı ve yerleştirilmesi aşamasında Yönetim Bilgi Sistemleri Müdürlüğü her türlü desteği verecek.
You can log in to the Web Management System via https://phoenix.ieu.edu.tr/yonetim
Yönetim Bilgi Sistemleri Müdürlüğü'ne editör ve onaylayıcı seviyesindeki kullanıcılarınızın e-maillerini bildirdiğiniz takdirde biriminize ait kullanıcı adı ve parolalar bu kullanıcıların e-maillerine gönderilir.
YBS Müdürlüğü'ne ybs@ieu.edu.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
https://phoenix.ieu.edu.tr/yonetim adresinde Kullanıcı adı / Parolamı unuttum linkine tıklayıp aşamaları takip ederek yeni kullanıcı adı ve parolanızı alabilirsiniz.
Sistemde şu aşamada iki tip kullanıcı var : 01 uzantılı kullanıcı siteye içerik ekleyip bunları düzenleyen ve haber/duyuru girişinde bulunan, 02 uzantılı kullanıcı ise bu haber/duyuru girişlerini onaylayan.
Her fakülteye ait bölüm ya daeğitim programının kendine ait bir kullanıcı adı/parolası olmak zorundadır. Bu kullanıcı adı ve parolalar ile her bölüm için ayrı ayrı girip, courses, staff,syllabus girişi yapılmalıdır.
Her modülde her kullanıcı farklı haklara (rollere) sahiptir. Onaylayan hakkına sahip kullanıcılar haber / duyuru ya da onay gerektiren diğer girişlere onay verme hakkına sahiptirler. Editörler / Sekreter ler ise içerik ya da haber/duyuru girişi hakkına sahip kullanıcılardır.
Hayır. Her bir kullanıcı adı bir bölümü temsil ediyor. Sistem girilen içeriğin hangi bölüme ait olduğu bu şekilde ayrılıyor.
Hayır. Sistem, girilen haber/duyuru ların ve içeriklerin onaylanması prensibi üzerine kurulmuştur.
Sistem bu iki kullanıcı bilgisini farklı kullanıcıların e-maillerine ayrı ayrı gönderirilir. Bu aşamadan sonra bu kullanıcı adı ve bilgilerinin kullanım sorumlulukları sizlere aittir.
Hayır. Sistem aynı kullanıcı adı ve parolası aynı anda giriş yapıldığı zaman ilk kullanıcıyı sistemden atar. Aynı anda aynı kullanıcı adına ait iki kullanıcı sistemde bulunamaz.
Büyük ihtimalle size verilen kullanıcı adına ait tanımlanmış modüller veya haklar dışında bir erişim yapmaya çalışıyorsunuz. Sistem bu tarz girişlerin logunu sonradan incelenmek üzere tutmaktadır.
Bir güvenlik önlemi olarak bilgisayarınızın başından uzun süre ayrıldığınız düşünülerek bir başkasının sizin giriş yaptığınız ekrana müdahale etmesini önlemek amacıyla sistem belli bir süre herhangi bir eylemde bulunmayan kullanıcıyı atar. Tekrar giriş yapılması gerekmektedir.
Bazı bölümlerin web sitesi olmayabilir ama her birimin sistemde önceden tanımlanmış bir web sitesi vardır. Bu bilgi daha önce Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından belirlenmiş Web Alanları adlandırma politikasına göre oluşturulmuştur. Ancak bu bilgiler ile mevcut adresler arasında uyuşmazlık olması halinde böyle bir durumla karşılaşılablir. Böyle bir durumda Yönetim Bilgi Sistemleri Müdürlüğü'ne başvurunuz.
Sistemde her kullanıcıya ait önceden tanımlanmış modüller bulunmaktadır. Bu modüller akademik kullanıcılar için farklı, idari kullanıcılar için farklı olabildiği gibi, ortak da olabilir.
Her modül, farklı işlevler için yazılmış programlardır. Örneğin ders girişlerinin yapıldığı Courses, ya da bir Sıkça Sorulan Sorular oluşturmak için kullanılan SSS modülü bu programlardan sadece bir kaçıdır.
Kullanıcılar akademik ya da idari modüllere sahip olmanın yanısıra, diğer ek modülleri de talep edebilir. Örneğin sitesinde foto albüm oluşturmak isteyen her kullanıcı bu modülü talep edebilir.
NEWS |ALL NEWS
ALUMNI INFORMATION SYSTEM
Izmir University of Economics plans to remedy for qualified workforce demand of business world via its Alumni Information System. IUE graduates, who
DORM INFORMATION SYSTEM
Escalating workload is an issue of today’s economic environment, causes more and more stress to employees, the kind of work that is
ACADEMIC PERSONNEL INFORMATION SYSTEM
Academic Personnel Information System website (https://people.ieu.edu.tr/en) is in service with its renewed and mobile-friendly design.
SERVICE QUALITY SURVEY
Surveys, prepared by IUE Academic Evaluation and Quality Development Council in order to increase the quality of services offered to students, are
Smart Campus
2015-2016 akademik yılında üniversitemiz ‘eğitimde mükemmellik’ stratejik hedefi çerçevesinde Blackboard Learn ile işbirliğine başlamıştır.
BLOGY, BROUGHT IUE TOGETHER
As social media, an important part of our daily life, reaches out to more people every day, IUE brought the academic and
Group Messaging Is On!
The group messaging is on, which is a very much desired OASIS feature by our teaching staff in order to send messages